domingo, 7 de junio de 2015

Bandes de Gaites participantes nel XIX Festival: Banda de Gaitas Xarabal

BANDA DE GAITAS XARABAL


Xarabal naz na ciudá de Vigo, en setiembre de 1984, dientro del “Obradoiro escola de instrumentos populares galegos”, perteneciente a la Escuela d'Artes y Oficios. Yera una actividá más del obradoiro creada pa sirvir de puntu d'alcuentru ente l'alumnáu de gaita y percusión d'esti organismu. Rápido, y gracies a la escepcional calidá de los músicos que formaron el grupu, el colectivu empezó a ganar importancia como ente independiente.

Nel añu 2001, independízasa de la Escuela d'Artes y Oficios, pa pasar a formar parte de la nueva Asociación Cultural Xarabal, creada pa dar acoyida a toa persona interesada na música y na cultura gallega. 

La elección de "Xarabal" como nome, débese al propiu significáu del términu, que nun ye otru qu'el de "agrupación de pexes ante un peligru". D'esta manera, pretendíen simbolizar el difícil momentu que taba travesando la música popular gallega y la necesidá de xuntase pa recuperala y caltenela. Na actualidá, recueyen esta esperiencia pa brinda-y a la música gallega nuevos caminos d'espresión.

En Xarabal formáronse artistes bien representativos del panorama musical gallegu como Carlos Núñez, Anxo Pintos, Xosé Manuel Budiño, Anxo Lorenzo, Marcos Campo, Lucía Martínez y un llargu etcétera, son namás dalgunos de los nomes de músicos que tuvieron los sos oríxenes en Xarabal.

Antón Corrolada, artesanu y músicu, dirixe la banda dende los sos entamos, siendo na actualidá unu de los personaxes más relevantes nel ámbitu de la construcción de gaites y otros instrumentos tradicionales. Anguaño Xarabal ta formada por aprosimao 50 componentes repartíos ente gaites, tambores, panderetes, bombu, sintetizador...


Más información: http://www.xarabal.org/

BANDA DE GAITAS XARABAL

Xarabal nace en la ciudad de Vigo, en septiembre de 1984, dentro del “Obradoiro escola de instrumentos populares galegos”, perteneciente a la Escuela de Artes y Oficios. Se trataba de una actividad más del obradoiro cuyo objetivo principal era crear un punto de encuentro entre el alumnado de gaita y percusión de este organismo. Rápidamente, y gracias a la excepcional calidad de los músicos que formaron el grupo, el colectivo comenzó a ganar importancia como ente independiente.
En el año 2001, se independizan de la Escuela de Artes y Oficios, para pasar a formar parte de la nueva Asociación Cultural Xarabal, creada para dar acogida no sólo a alumnos y a alumnas, sino a toda persona interesada en la música y en la cultura gallega. 
La elección de "Xarabal" como nombre, se debe al propio significado del término, que no es otro que el de "agrupación de peces ante un peligro". De esta manera, pretendían simbolizar el difícil momento que estaba atravesando la música popular gallega y la necesidad de juntarse para recuperarla y mantenerla. En la actualidad, recogen esta experiencia para brindarle a la música gallega nuevos caminos de expresión.
En Xarabal se formaron artistas muy representativos del panorama musical gallego: Carlos Núñez, Anxo Pintos, Xosé Manuel Budiño, Anxo Lorenzo, Marcos Campo, Lucía Martínez y un largo etcétera, son sólo algunos de los nombres de músicos que tuvieron sus orígenes en Xarabal.
Antón Corral, artesano y músico, dirige la banda desde sus inicios, siendo en la actualidad uno de los personajes más relevantes en el ámbito de la construcción de gaitas y otros instrumentos tradicionales. Actualmente Xarabal está formada por aproximadamente 50 componentes repartidos entre gaitas, tambores, panderetas, bombo, sintetizador...
Más información: http://www.xarabal.org/ 

No hay comentarios: